- Koordinátor služby: Bc. Jaromíra Prokopová (Smolíková)
- telefon: 326 735 245, 739 914 518
- e-mail: dps.smolikova@seznam.cz
Poslání organizace:
Pečovatelská služba města Mladá Boleslav, p.o. se snaží prostřednictvím svých služeb pomáhat seniorům a občanům se zdravotním postižením přes nepříznivé sociální a zdravotní situace setrvávat ve svých domovech a zachovat tak vazby na své přirozené prostředí, své přátele a blízké.
Cíl služby:
Cíl tísňové služby je udržení co největší soběstačnosti a nezávislosti občanů, zajištění maximálně možné délky života lidí ve vysokém věku a lidí se zdravotním postižením v jejich vlastním sociálním prostředí, snížení narůstajícího počtu rizik (zdravotních, sociálních a kriminálních) a mimo jiné pomoci rodinám, pečujícím o osoby ve vyšším věku nebo se zdravotním postižením.
Pravidla služby: Pravidla pro poskytování tísňové péče
Cílová skupina:
Osoby s kombinovaným, tělesným a zdravotním postižením, senioři.
Věková struktura cílové skupiny:
mladší dospělí (19-26 let)
dospělí (27-64 let)
mladší senioři (65-80 let)
starší senioři (nad 80 let)
Provozní doba
Služba je poskytována nepřetržitě
Forma poskytování: terénní
Úhrada za služby: Přehled výše úhrad za služby
Zásady poskytování služby
- služby jsou poskytovány na základě respektu lidské důstojnosti, individuality a práv jednotlivých uživatelů
- zajištění a vytvoření podmínek pro samostatné rozhodování uživatelů a zplnomocnění uživatele k rozhodování o sobě
- podpora udržení soběstačnosti a nezávislosti uživatelů, snížení zdravotních a sociálních rizik
- služby jsou poskytovány na základě profesionálního přístupu všech zaměstnanců, který je podložen jejich celoživotním vzděláváním
- služby jsou vedeny transparentně a odpovědně, informace o službě jsou dostupné
Místo poskytování služby: Město Mladá Boleslav
Jak tísňová péče funguje?
- Tísňová péče pomáhá uživatelům v případech, kdy např. upadnou a nemohou si sami zavolat pomoc, v ohrožení zdraví nebo života.
- Uživatel nosí při sobě ovladač o velikosti krabičky od zápalek s tísňovým tlačítkem, které umožňuje spojit se z jakéhokoliv místa v bytě s centrálním dispečinkem po dobu 24 hod. denně.
- Dispečink zorganizuje okamžitou pomoc záchranné služby, hasičů, policie nebo zkontaktuje příbuzné či známé podle potřeby a daného problému uživatele.
- Možnost uložení klíčů od bytu uživatele v trezoru Pečovatelské služby města Mladá Boleslav, p.o. zvyšuje pravděpodobnost rychlého a efektivního zásahu v případě přímého ohrožení života či zdraví uživatelů.
- Byt uživatele je vybaven terminální stanicí systému tísňového volání, jejíž hlavní součástí je telefonní přístroj s hlasitým odposlechem a tísňové tlačítko, které nosí uživatel v bytě neustále u sebe.
- Jakmile v jakékoliv části bytu potřebuje pomoc, stiskne tlačítko a ke spojení s pracovnicí služby tísňové péče již dojede automaticky. Uživatel může sdělit, jaké má problémy a jakou pomoc potřebuje, aniž by se musel dostat k telefonnímu přístroji (např. pokud upadne v koupelně nebo kdekoliv jinde po bytě a není schopen sám vstát) a zároveň se pracovnici tísňové péče na monitoru počítače zobrazí potřebné údaje a kontakty na příbuzné či kontaktní osobu, kterou uživatel uvedl.
- Na základě rozhovoru s uživatelem pracovnice vyhodnotí situaci a zorganizuje potřebnou pomoc.
- Napojení možné pouze pro klienty z Mladé Boleslavi.
Zřízení a provozu služby
- Terminální stanici s tísňovým tlačítkem hradí Pečovatelská služba města Mladá Boleslav, p.o. z příspěvku Magistrátu města Mladá Boleslav, zařízení zůstává majetkem Pečovatelské služby města Mladá Boleslav, p.o..
- Základní činnosti při poskytování tísňové péče se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:
- poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci při krizové situaci
- poskytování nepřetržité hlasové a elektronické komunikace
- v případě akutního ohrožení života nebo zdraví zprostředkování zákroku zdravotnické záchranné služby, policie, hasičů